Čtenářský klub pro starší
Nabídka pro 6. - 9. tř. ZŠ - ČTENÁŘSKÝ KLUB 2024/2025
Nabízíme nový přehled lekcí pro Čtenářský klub - Rozečti se v knihovně pro 2. stupeň ZŠ a víceletého gymnázia. Programy jsou založeny na vzájemné interakci a dialogu, používání metod kritického myšlení a dramatické výchovy. Cílem setkání je děti seznámit s knihou, spisovatelem nebo literárním tématem, knižním fondem knihovny. Hravou, nenásilnou formou se žáci (studenti) naučí nejen orientovat v knihovně, ale především pracovat s textem, knihou.
Lekce jsou zpracovány se zřetelem na RVP, splňují současné požadavky na způsob vzdělávání. Délka besedy je standardně 45 minut, není-li dohodnuto jinak. Nezbytnou podmínkou je předchozí domluva termínu osobně, telefonicky nebo e-mailem.
Setkání je možné rozdělit na:
- Tematické okruhy
- Tematické workshopy
- Práce s knihou - textem
V případě zájmu sestavíme program přímo "na míru".
Kontakty na lektora:
- Bc. Martina Vroblová
- e-mail: knihovna@mufrenstat.cz, martina.vroblova@mufrenstat.cz
- kancelář: 727 878 486
Témata:
Svět pohádek, pověstí, bajek a legend - o čem a jak si lidé povídali
- v tomto setkání si ukážeme rozdíl mezi pohádkou a legendou, pověstí a bajkou, pročteme si jejich ukázky a vysvětlíme si okolnosti jejich vzniku
Fantasy a sci-fi příběhy kolem nás
- na základě ukázek knih se seznámíme s příběhy z jiných sfér
Válka v literatuře, literatura ve válce, knihy píší vítězové
- průlet válečnou literaturou, ukázky textů, práce s texty
Láska a nenávist v knižní podobě
Milujeme se čím dál víc? Nebo se více nenávidíme? Ukázky knižních lásek v možných i nemožných podobách a dobách. Mění se tyto city?
Tématické workshopy:
Co si odnesu z textu - literární batoh
- pomocí metod kritického myšlení si rozkucháme text na různé části, najdeme důležité informace, odhadneme pokračování příběhu
Co budu číst?
Jak si vybrat knihu, která nás bude bavit? Jaké knihy vybrat a jak se v nich vyznat? Ve kterých knihách najdeme zajímavá aktuální témata? Představení žánrů, typů literatury - knih.
Jak napsat referát
- v průběhu setkání se děti seznámí s různými způsoby práce na tvorbě referátu, vysvětlíme - jak začít, pokračovat a vytrvat. Zkusíme si jeden vytvořit.
Orientace v knihovně - informační lekce
- setkání zaměřeno na seznámení se s prostředím knihovny, způsoby získávání knih, cestou knih od autora ke čtenáři, vysvětlení některých čtenářských zvyků - zlozvyků
Práce s knihou, knižním textem aneb v knihovně s knížkou nad knížkou
Ztracené duše: O. Tokarczuková, J. Concejová
Kudy kam s kapačkou: Josephine Marková
Polča: Guus Kuijer
Dárc: Lois Lowryová
Prašina: Vojtěch Matocha
Babička Drsňačka, Pan Smraďoch: David Walliams
Klub divných dětí: Petra Soukupová
Autorské knihy: Petra Horáčka, Daisy Mrázkové, Pavla Čecha, Kláry Smolíkové
Knihy Marky Míkové: Roches a Bžunda, Babky
´Červenec 2024