Čtenářský klub pro starší

Nabídka pro 6. - 9. tř. ZŠ - ČTENÁŘSKÝ KLUB 2024/2025

Nabízíme nový přehled lekcí pro Čtenářský klub - Rozečti se v knihovně pro 2. stupeň ZŠ a víceletého gymnázia. Programy jsou založeny na vzájemné interakci a dialogu, používání metod kritického myšlení a dramatické výchovy. Cílem setkání je děti seznámit s knihou, spisovatelem nebo literárním tématem, knižním fondem knihovny. Hravou, nenásilnou formou se žáci (studenti) naučí nejen orientovat v knihovně, ale především pracovat s textem, knihou.

Lekce jsou zpracovány se zřetelem na RVP, splňují současné požadavky na způsob vzdělávání. Délka besedy je standardně 45 minut, není-li dohodnuto jinak. Nezbytnou podmínkou je předchozí domluva termínu osobně, telefonicky nebo e-mailem.

Setkání je možné rozdělit na:

  • Tematické okruhy
  • Tematické workshopy
  • Práce s knihou - textem 

V případě zájmu sestavíme program přímo "na míru".

Kontakty na lektora:

  • Bc. Martina Vroblová
  • e-mail: knihovna@mufrenstat.cz, martina.vroblova@mufrenstat.cz
  • kancelář: 727 878 486

Témata:

Svět pohádek, pověstí, bajek a legend - o čem a jak si lidé povídali

  • v tomto setkání si ukážeme rozdíl mezi pohádkou a legendou, pověstí a bajkou, pročteme si jejich ukázky a vysvětlíme si okolnosti jejich vzniku 

Fantasy a sci-fi příběhy kolem nás

  • na základě ukázek knih se seznámíme s příběhy z jiných sfér

Válka v literatuře, literatura ve válce, knihy píší vítězové

  • průlet válečnou literaturou, ukázky textů, práce s texty

Láska a nenávist v knižní podobě

  • Milujeme se čím dál víc? Nebo se více nenávidíme? Ukázky knižních lásek v možných i nemožných podobách a dobách. Mění se tyto city?


Tématické workshopy:

Co si odnesu z textu - literární batoh

  • pomocí metod kritického myšlení si rozkucháme text na různé části, najdeme důležité informace, odhadneme pokračování příběhu

Co budu číst?

  • Jak si vybrat knihu, která nás bude bavit? Jaké knihy vybrat a jak se v nich vyznat? Ve kterých knihách najdeme zajímavá aktuální témata? Představení žánrů, typů literatury - knih.

Jak napsat referát

  • v průběhu setkání se děti seznámí s různými způsoby práce na tvorbě referátu, vysvětlíme - jak začít, pokračovat a vytrvat. Zkusíme si jeden vytvořit.

Orientace v knihovně - informační lekce

  • setkání zaměřeno na seznámení se s prostředím knihovny, způsoby získávání knih, cestou knih od autora ke čtenáři, vysvětlení některých čtenářských zvyků - zlozvyků

Práce s knihou, knižním textem aneb v knihovně s knížkou nad knížkou

Ztracené duše: O. Tokarczuková, J. Concejová

Kudy kam s kapačkou: Josephine Marková

Polča: Guus Kuijer

Dárc:  Lois Lowryová

Prašina: Vojtěch Matocha

Babička Drsňačka, Pan Smraďoch: David Walliams

Klub divných dětí:  Petra Soukupová

Autorské knihy: Petra Horáčka, Daisy Mrázkové, Pavla Čecha, Kláry Smolíkové

Knihy Marky Míkové: Roches a Bžunda, Babky 


´Červenec 2024